HORE

Lietajúci Kiska

Uverejnené dňa 11.4.2017

Lietanie prezidenta Andreja Kisku na trase Bratislava-Poprad a späť dokázali rozvíriť vášne. Preto tiež možno povedať, že nastolenie tejto agendy sa podarilo a poslanec Martin Nemky, ktorý ju inicioval, vstúpil do kapitoly špecifík slovenského parlamentarizmu.

Uznesenie parlamentu, že prezident dlhodobo používa lietadlá Leteckého útvaru ministerstva vnútra SR na súkromné cesty, je totiž naozaj zvláštne. Je rýdzo stranícke, keďže právne neznamená nič a vecne ešte menej. Niežeby sa tak stalo po prvý raz, v pamäti je napríklad uznesenie parlamentu o vyslovení nedôvery prezidentovi Michalovi Kováčovi. A tiež uznesenie, v ktorom sa parlament zahral na sudcu a konštatoval, že prišlo k porušeniu zákona pri privatizácii SPP. V uvedených prípadoch tak platí, že parlament prekročil svoje právomoci a konal tak, ako konať nemal.

Je nepochybné, že za používanie lietadiel Leteckého útvaru MV SR nesie zodpovednosť minister, a nie prezident. Už preto je konštatovanie parlamentu chybné. Ak si parlament myslí alebo je dokonca presvedčený o tom, že prichádza k zneužívaniu lietadiel ministerstva vnútra, má brať na zodpovednosť ministra. Dve veci a vety sú v tejto súvislosti kľúčové:



Zvyšok článku a diskusia k nemu je možná iba po registrácii:

Ak ste sa už registrovali, prihláste sa:
Získajte plný prístup ku všetkým článkom, komentárom, videám a privátnemu obsahu tejto stránky.
Získať prístup

O politickej novinke

hre P. Pellegriniho a výmene člena vlády

9. októbra 2024
Fakty a argumenty

Týždeň v skratke

Tak nám začala konsolidácia.

7. októbra 2024
Kaviareň

O referende

a konsolidácii

5. októbra 2024
Fakty a argumenty

Prvá obeť konsolidácie

Nič z uvedeného však nezmení na tom, že Z. Dolinková bola ako prvá na Slovensku skonsolidovaná.

4. októbra 2024
Fakty a argumenty

Staňte sa fanúšikom a zdieľajte


Facebook Juraja Hrabka Twitter Juraja Hrabka Linkedin Juraja Hrabka Google+ Juraja Hrabka Napíšte mi