Vulgárny návrh
Po niekoľkých mesiacoch odkladania a prepracovávania vláda schválila návrh zákona o Policajnom zbore, ktorý má zaviesť okrem iných noviniek – napríklad kadetov – najmä nový spôsob inštalácie policajného prezidenta a šéfa policajnej inšpekcie do funkcií.
Keďže vláda návrh ministerky vnútra D. Sakovej schválila bez pripomienok, možno na rovinu povedať, že je to návrh zlý, v rozpore so zdravým rozumom, ako aj s Ústavou. Paradoxne, najmä z týchto dôvodov je však zaujímavý, pretože v rámci jeho prerokovania v parlamente, môžeme byť svedkami zápasu, týkajúceho sa nielen doterajšieho rozdelenia štátnej moci, ale tiež zavedenia precedensu, v ktorom príde k výraznej a zásadnej zmene postavenia parlamentu voči vláde. Postavenia z nôh na hlavu, pretože v prípade schválenia návrhu tak, ako ho schválila vláda, má byť parlament zodpovedný vláde, a nie naopak, ako to je doteraz a ako to aj má byť. Aj preto, lebo kým parlament je volený priamo voličmi a vláda je iba menovaná a schválená sprostredkovane – reprezentantmi voličov.
Vláda jednoducho nemôže určovať parlamentu, čo má alebo musí urobiť. Presne to však v návrhu zákona o Policajnom zbore robí, keď určuje, že v súvislosti s obsadením a opustením kresla budúcich policajných funkcionárov má a musí rozhodovať parlamentný výbor pre obranu a bezpečnosť. V krátkosti – bez jeho súhlasu nemôžu byť do funkcie vymenovaní a ani následne odvolaní.
Zásadná pripomienka je v tom, že výbor pre obranu a bezpečnosť nie je zriaďovaný priamo zo zákona. Tými sú iba v zákone o rokovacom poriadku parlamentu taxatívne vymenované výbory. Inými slovami, ak sa budúci parlament rozhodne nezriadiť výbor pre obranu a bezpečnosť, tak jednoducho zriadený nebude, pretože zriadený byť nemusí. Na rozdiel, napríklad, od mandátového či ústavnoprávneho výboru. Ešte presnejšie: