Licencia na chaos
Už len na hodiny možno počítať čas, kedy opäť začne rokovať ústavnoprávny výbor tom, o čom už raz rokoval: či uchádzač o post kandidáta na ústavného sudcu spĺňa alebo nespĺňa ústavné podmienky. Robí tak na požiadanie predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorému sa predchádzajúci záver rokovania výboru nepáčil a trvá na tom, že ho musí zmeniť. Je známe ako má výbor rozhodnúť, neznáme však zostáva, na akom právnom základe.
Mimochodom, ak jeden z uchádzačov možno ešte aj v tomto čase posiela výboru doklady, ktoré majú potvrdiť, že bol najmenej 15 rokov činný v právnickom povolaní – čo je jedna z ústavných podmienok kandidatúry na post ústavného sudcu – výbor ich nielen nemá, ale ani nemôže akceptovať. Ak totiž predseda parlamentu oficiálne stanovil termín, do ktorého ho mali byť doklady predložené, nemožno ho svojvoľne predlžovať. Aj kvôli rovnosti podmienok. Navyše, tzv. oprávnenou osobou, ktorá môže tieto doklady výboru podávať, je navrhovateľ, a nie samotný uchádzač: tak znie zákon aj rozhodnutie predsedu parlamentu. A ako je všeobecne známe, z bezprávia právo nevzniká.
Podobný chaos bude zrejme v parlamente pri rozhodovaní o tom, či voľba kandidátov na post ústavného sudcu má byť verejná alebo tajná: